1. Hívogatod, sms-ekkel bombázod. Megértjük, hogy nem akarod könnyen feladni, vagy harcolni szeretnél – de ne úgy tedd, hogy minden napszakban ötször felhívod, és közlöd vele, mennyire szereted, és milyen nagy hibát követett el azzal, hogy elhagyott téged. A folyamatos zaklatás inkább ijesztő, mint meggyőző.


2. Bosszút forralsz. Hideg zuhanyként ért a szakítás, nem érted miért, és még elfogadható magyarázatot sem kaptál – nem az a megoldás, hogy bosszút forralsz ellene. Eszedbe ne jusson leönteni az autóját vagy kedvenc motorját festékkel, és a lábtörlőjére se hordj titokban döglött állatokat. Gondolj arra, hogy te leszel az első számú gyanúsított – ha pedig kiderül, saját magad járatod le.


3. Ócsárolod a közös barátok előtt. A sérelmekre ne úgy keress gyógyírt, hogy kiteregeted a szennyest – a részletek nem tartoznak rájuk, csak kínos helyzetbe hozod őket. Ráadásul ezzel is magadat minősíted, és könnyen megeshet, hogy a nem a te oldaladra állnak.


4. Barátok maradtok. Már nem lehet a tiéd, akkor legalább a barátság maradjon meg – szép gondolat, de ez sem működőképes, legalábbis nem azonnal. A szakítást fel kell dolgozni, és ez nem fog úgy menni, hogy közben találkozgattok. Az is segíthet, ha a tőle kapott dolgokat nem hagyod szem előtt, de nem kell kidobni.


5. Egyfolytában csekkolod a Facebook-profilját. Nagy a kísértés, szeretnéd látni, hogyan boldogul nélküled – ezzel is csak a saját helyzeted nehezíted meg. Nem azt mondjuk, hogy töröld az ismerőseid közül, de például el tudod rejteni a posztjait. Foglald le magad, menj el úszni vagy futni, járj társaságba – semmikképpen ne gubbassz otthon egy sarokban.